Czy wiedzieliście, że marki takie jak: Toyota, IKEA czy Red Bull zaczynały od działalności na rynku lokalnym i koncentrowały się na potrzebach lokalnych konsumentów? Z czasem lokalne strategie zaczęły przynosić coraz większe zyski i popularność. Ty też tak możesz!
Bierz przykład z innych
Wspomniane we wstępie marki to idealne przykłady tego, jak lokalne strategie mogą przekształcić się w globalny sukces. Przykładowo, IKEA skupiła się na dostarczaniu niedrogich, ale dobrze zaprojektowanych mebli, które Klienci bez problemu mogą samodzielnie złożyć w domu. Kultura „zrób to sam” była mocno zakorzeniona w szwedzkim społeczeństwie, dlatego strategia marki została przyjęta bardzo pozytywnie. Odpowiedź na lokalne potrzeby społeczeństwa stała się jednocześnie rozwiązaniem dla Klientów z całego świata. Dzięki niemu nie trzeba było inwestować w fachowców.
Od globalności do lokalności
Dlaczego będąc za granicą, ludzie zwykle wybierają jedzenie w McDonaldzie? Bo wiedzą, co tam znajdą! Lokalność jest często wykorzystywana przez wielkie globalne firmy, poprzez tworzenie dedykowanej oferty dla Klientów z danego regionu. Menu podstawowe McDonald’s jest takie samo we wszystkich krajach. Mimo tego marka decyduje się na lokalne działania marketingowe, tworząc specjalne menu dopasowane do poszczególnych części świata. Na przykład w Indiach oferta kanapek wegetariańskich jest o wiele bogatsza niż jej wersja europejska. Wynika to ze względów religijnych. Nierzadko wykorzystuje się także lokalne składniki, których nie znajdziemy w innych zakątkach globu.
Potencjał lokalności
Ostatnie kampanie województwa podlaskiego czy coraz większa liczba kampanii po śląsku pokazuje, że strategie bazujące na lokalności nie muszą ograniczać się tylko do danego obszaru. Nic nie stoi na przeszkodzie, by działania lokalne zostały przyjęte pozytywnie przez grono odbiorców wykraczające poza wybrany region. Tak było w przypadku kampanii „W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem”.
Marketing po śląsku
Nasz projekt Marketing po Śląsku powstał z chęci promowania Śląska, ale i wydobywania lokalnego potencjału niezależnie od regionu. To, co nas cechuje to działanie według wartości, które od zawsze są ze Śląskiem kojarzone, czyli pracowitość, uczciwość i kreatywność. Dla nas Śląsk to coś więcej niż punkt na mapie, gwara czy kultura. To nasza tożsamość. Wierzymy, że każda marka ma swoją i jeśli tylko ją odkryje, to pozwoli jej na świadome budowanie swojego wizerunku wśród odbiorców. Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, nie wahaj się, napisz do nas!
Garść statystyk na koniec
97% konsumentów korzysta z internetu, aby znaleźć lokalne firmy – raport Local Commerce Monitor.
40% firm inwestujących w lokalny marketing zanotowało wzrost zysków o ponad 25%. – wyniki badania firmy Yodle.
50% użytkowników wyszukiwarek, którzy szukali lokalnej firmy, odwiedzało ją w ciągu jednego dnia – raport Google Understanding Consumers Local Search Behavior.
55% konsumentów podkreśla społeczne znaczenie korzystania z lokalnych produktów i usług – wyniki badania firmy Nielsen.
Wyniki te jednoznacznie pokazują, że lokalny marketing ma duży wpływ na decyzje Klientów i może wprowadzić markę na globalny rynek. Potrzeba do tego dobrego pomysłu, zaangażowania, wiedzy i odpowiedniego wsparcia, które możesz znaleźć w agencji marketingowej.
Jesteś lokalnym przedsiębiorcą, który chce dotrzeć do większego grona Klientów? A może działasz globalnie, ale potrzebujesz pomysłu na lokalną kampanię? Skontaktuj się z nami, chętnie Ci pomożemy!