Decydując się na reklamę w AdWords, warto mieć z tyłu głowy motto Siemensa: O jakości można mówić, kiedy tym co do nas wraca są klienci, a nie produkty. Nie trudno się z tym nie zgodzić, a przygotowanie dobrej i skutecznej reklamy w AdWords wcale nie jest takie proste. Google stale pracuje nad jakością oraz użytecznością reklam, a do oceny służy mu Wynik Jakości. Czym tak właściwie on jest?
Definicja Google
Według słownika Google, wynik jakości to oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Im lepszą jakościowo stworzymy reklamę, tym dostaniemy niższą cenę oraz lepszą pozycję reklamy. Decydują o tym trzy składowe:
- przewidywany współczynnik klikalności (CTR),
- trafność reklamy,
- jakość strony docelowej.
Łącząc je z wysokością stawki i innymi elementami, uzyskujemy ranking reklamy, według którego podejmowana będzie decyzja co do wyświetlania oraz pozycji.
O czym informuje Wynik Jakości?
Wynik jakości otrzymamy w postaci liczby z przedziału od 1 do 10. Logicznie myśląc, im wyższy wynik, tym skuteczniejsza jest nasza reklama. Treści, które udostępniamy są przydatne klientom, odpowiadają ich potrzebom, a strona internetowa jest przejrzysta oraz łatwa w nawigacji, co więcej ładuje się stosunkowo szybko.
Co jednak zrobić, kiedy wynik nie jest zadowalający? Jeżeli Twoja przygoda z AdWordsami dopiero się zaczyna, skorzystaj z usług specjalistów (tak – takich, jak Mavika!) Sprawdzimy Twoje kampanie od stóp do głów – dosłownie! Nasz kreatywny team nie tylko stworzy odpowiedni tekst, ale sprawdzi poprawność i trafność strony docelowej oraz jakość słów kluczowych. I chociaż dla niektórych zabawa nad Wynikiem Jakości to eksperymentowanie – z nami jest ono zawsze bezpiecznie i skuteczne!
Na co wpływa dobry Wynik Jakości?
Mówiąc krótko: uzyskując skuteczne spasowanie z zapytaniami użytkowników, tym wyższą wartość osiągnie Wynik Jakości. Wśród profitów z takiego obrotu spraw otrzymamy przede wszystkim wyższą pozycję reklamy, a także niższy rzeczywisty koszt kliknięcia CPC i mniejsze stawki. Ile razy pojawiła Ci się reklama, która nie tylko nie zachęciła Cię do kliknięcia, a wręcz sprowokowała to wyłączenia witryny? Decydując się na wejście w AdWords zrób to porządnie – gdy reklama zachęci nas do kliknięcia, możemy świętować połowiczny sukces. Szampana otwórzmy, gdy zakup zostanie sfinalizowany!
Wydawać by się mogło, że krótkie formy są niemal nic nie znaczącym elementem układanki skutecznej reklamy. Jak jednak mówi nam doświadczenie: mały może więcej!