MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Kampanie Pinterest Ads – jak wyglądają i dla kogo polecamy je szczególnie

Jeśli kiedykolwiek miałeś styczność z kampaniami Facebook/Instagram Ads, Pinterest nie będzie dla Ciebie większym zaskoczeniem! Reklamy na tym portalu nie różnią się znacząco od tych, które możesz promować w wyżej wymienionych mediach społecznościowych. Pinterest jest ich doskonałym uzupełnieniem, a także alternatywą dla znudzonych publikowaniem treści i docieraniem do tych samych osób reklamodawców.

Jak to działa?

Korzystanie z narzędzi Pinterest Ads opiera się na wyborze odpowiedniej kampanii, grupy reklam oraz reklamy, która zostanie wyświetlona użytkownikom. Tworząc kampanię należy zadbać o wyznaczenie jej głównego celu i przypuszczalnego limitu kosztów, które można przeznaczyć na promocję. Wstępna, aczkolwiek świadoma estymacja może zapewnić mniejsze prawdopodobieństwo na utratę pieniędzy przez przedsiębiorców. 

Następnie system umożliwia ustalenie szczegółów, takich jak docelowa grupa odbiorców oraz ich podział według lokalizacji, języka, płci, wieku czy urządzenia, na którym wyświetli się reklama. Na tym etapie powinieneś pamiętać o tym, aby wskazać zainteresowania odbiorców powiązane z Twoją marką — to znacznie usprawni proces docierania do użytkowników na podstawie interesujących ich pinów. Skutkiem tego ograniczysz szansę na wyświetlanie Twojej reklamy osobom, które nie będą nią w żaden sposób zainteresowane i pominą ją w pierwszej kolejności. Dodatkowo w tej sekcji zostaniesz poproszony o uzupełnienie informacji odnośnie konkretnego budżetu kampanii, czasu jej trwania i stawki CPC (Cost per Click).  

Ostatnim elementem tworzenia kampanii jest wyselekcjonowanie odpowiednich pinów, które pomogą dotrzeć do właściwych odbiorców, a także – nazwać reklamę i adres URL. I gotowe!

Dostępne formaty reklam

Pinterest w swoich zasobach oferuje nam standardowe promowane piny, które występują jako pionowe lub poziome grafiki . W tym przypadku zwróć szczególną uwagę — większość obrazów na Pintereście jest pionowych, sensowniejszy zatem będzie wybór tego typu. 

Piny filmowe to kolejna opcja, którą możesz wykorzystać. Jak sama nazwa wskazuje – występują w formie krótkich filmów wideo, w których możesz w ciekawy sposób przedstawić swoje usługi lub produkty. 

Karuzele, występujące także w narzędziach Facebook oraz Instagram Ads, to nic innego, jak kilka obrazów (max. 5), które użytkownik może przeglądać przesuwając w prawo i lewo. Jest to idealne rozwiązanie, by w jednej reklamie przedstawić kilka produktów ‘naraz’. Jako reklamodawca masz pełną możliwość ich doboru.

Ciekawą alternatywą są piny zakupowe oznaczone białymi kropkami. Po kliknięciu na nie użytkownik dostaje pełen zakres informacji o reklamowanym produkcie oraz możliwość jego bezpośredniego zakupu. To rozwiązanie znacznie ułatwia proces sprzedaży i skraca czas jej trwania. 

Ostatnim formatem oferowanym przez kampanie Pinterest Ads są piny aplikacji. Umożliwiają one pobranie aplikacji bez przekierowania na stronę docelową. 

Dla kogo szczególnie polecamy kampanie na tym portalu?

Pinterest jest medium społecznościowym, które skupia się na wizualnym przedstawianiu inspiracji oraz na estetyce. Będzie wartym do rozważenia portalem  dla wszelkich branż beauty, marek stawiających na przykuwający oko design, firm bazujących na podróżowaniu i dzieleniu się fotografiami z różnych zakątków świata, marek modowych czy restauracji chcących zaprezentować swoje kulinaria. To także dobry sposób na zbudowanie trwałej społeczności, która szuka rozwiązań poza Instagramem czy Facebookiem. 

Chcesz się przekonać czy Pinterest Ads będzie dla Ciebie? Napisz — postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości! 

Przewiń do góry