Instagram, jako jedno z najpopularniejszych mediów społecznościowych, swój pierwszy miliard użytkowników aktywnych dziennie na świecie przekroczył w 2019 roku. Od tamtej pory, liczba ta stale się zmienia. Przygoda z tą platformą rozpoczyna się od założenia konta osobistego, jednak nie musi się na tym kończyć ?. Rodzajów Instagramowych kont jest kilka. Które z nich warto docelowo wybrać? Przyjrzymy się temu dokładniej!
Konto osobiste na Instagramie
Jest to standardowa wersja konta, które możemy założyć na Instagramie. Umożliwia podstawowe funkcje, takie jak obserwowanie innych osób czy twórców, publikację zdjęć, rolek, relacji oraz filmów na odtwarzaczu IGTV, pozwalającym na umieszczanie dłuższych materiałów.
Czym się dokładnie charakteryzuje?
Przede wszystkim pozwala na prowadzenie konta widocznego tylko dla osób, które je obserwują, a co się za tym kryje — każde kolejne zapytanie o obserwacje będzie wymagało wcześniejszej akceptacji. Ta funkcja daje pełną kontrolę nad tym, kto ma dostęp do Twoich opublikowanych materiałów i danych. Jest dobrym wyborem dla osób, które chcą prowadzić Instagram jako swego rodzaju pamiętnik z różnych wydarzeń z życia i dzielić się nimi tylko z ,,najbliższymi’. Nie jest to z pewnością dobra forma dla tych, którzy planują promować swoje treści na Instagramie bądź budować społeczność. Przynajmniej na początku, aby dotrzeć do osób, które potencjalnie będą zainteresowane Twoją osobą i tym, co masz do przekazania musisz zaprezentować opublikowane treści. W sytuacji, gdy są one schowane, szansa na pozostanie dłużej przez innego użytkownika na profilu maleje.
Konto profesjonalne
Ogromną zaletą przejścia z konta osobistego na konto profesjonalne są rozszerzone funkcje, jakie oferuje nam platforma. Przede wszystkim są to statystyki. Instagram umożliwia dostęp do informacji, które pozwolą na dokładną analizę przeprowadzanych działań. Inną opcją są kampanie reklamowe i możliwość promowania wybranych treści za pomocą menedżera reklam.
Ciekawą zaletą konta profesjonalnego jest podział skrzynki odbiorczej, który usprawnia oddzielanie wiadomości głównych od ogólnych. Co więcej – prowadząc ten rodzaj konta możemy dopasować rodzaj naszej działalności do odpowiedniej kategorii, a także umieścić przycisk kontaktowy, który ułatwi proces komunikacji z innymi użytkownikami.
Instagramowe konto twórcy
Profil twórcy należy do jednej z dwóch opcji prowadzenia konta profesjonalnego na Instagramie. Ten rodzaj będzie słuszną opcją dla osób publicznych, jak aktorzy, producenci, artyści muzyczni, modele/modelki, politycy czy szeroko definiowani influencerzy. Instagram umożliwia zaklasyfikowanie konta twórcy do kategorii, z którą jest powiązane.
Konto biznesowe/firmowe
Zdecydowanie będzie lepszym wyborem dla firm, zakładów przemysłowych, marek odzieżowych czy lokalnych przedsiębiorstw oferujących usługi bądź produkty na sprzedaż. Konto biznesowe i jego funkcje są niemalże identyczne, jak w przypadku konta twórcy. Głównymi różnicami są kategorie (jest ich znacznie mniej), przycisk CTA (Call to Action) lub opcja dodania lokalizacji do opisu.
Które konto wybrać?
Jeśli prowadzisz Instagram, typ strony jest obowiązkowym punktem do przemyślenia. Zastanów się, co jest Twoim celem i kim będzie Twoja grupa odbiorców. W przypadku gdy traktujesz to tylko jako kolejny profil w mediach społecznościowych, do którego chcesz mieć wgląd i publikować materiały od czasu do czasu dla znajomych w ramach hobby – pozostań na koncie osobistym. Jeśli jednak Twoim celem jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zaprezentowanie swojej osoby, marki, produktów, usług – koniecznie rozważ któreś z kont profesjonalnych. Wszelkie funkcje, które zostaną Ci udostępnione, z powodzeniem mogą przydać się i odpowiednio służyć w trakcie dalszego rozwoju.
Instagram: jak zmienić konto osobiste na profesjonalne?
Proces zmiany rodzaju konta jest niebywale prosty. Wystarczy wejść w ustawienia swojego profilu do zakładki ,,konto’’ i zaznaczyć opcję przejścia na konto profesjonalne. Nic bardziej skomplikowanego!
Dlaczego warto prowadzić działania biznesowe i marketingowe na Instagramie?
Według raportu za rok 2021 w Polsce z Instagrama korzysta ponad 9 milionów osób (ok. 60% kobiet i 40% mężczyzn). Większość marek również decyduje się na ten krok. Dlaczego? Ponieważ jest to jeden z lepszych sposobów na dotarcie między innymi do młodych osób i na nieodstępowanie konkurencji.
Instagram to narzędzie, które w długotrwały sposób buduje wizerunek i świadomość marki. Jest to medium głównie wizualne, a materiały tego typu lepiej zapadają w pamięć. Ma też wiele możliwości — możemy kreatywnie prezentować na nim siebie bądź produkty/usługi w postaci relacji live, estetycznych zdjęć, a także rolek, które w tym momencie podbijają internet i stają się coraz bardziej popularne. To doskonała metoda na nawiązywanie relacji i mocnych więzi z Klientami i obserwującymi oraz zaangażowanie ich w życie marki.
Pamiętaj, że jeśli nie czujesz się na siłach, aby prowadzić konto na Instagramie, zawsze możesz nawiązać współpracę z wybraną agencją marketingu internetowego. Grono doświadczonych specjalistów zaopiekuje się Twoim kontem i wskaże dopasowany plan przyszłych działań!