MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Jak wyceniać projekty graficzne?

Wycenianie grafik nie należy do najprostszych zadań. Wiąże się to między innymi ze specyfiką branży, dla której dana grafika ma powstać oraz ogólnym zamysłem. W zależności od tych zmiennych liczba godzin spędzonych nad projektem, jak i on sam, różnią się od siebie – wymaga to indywidualnego podejścia do Klienta i spersonalizowanych kosztów. Jak uzyskać złoty środek podczas przygotowywania wycen? Na co zwrócić szczególną uwagę? Co dokładnie wpływa na finalną cenę? Zapraszamy do lektury.

Od czego zależna jest cena i jak ją określić? 

Rynek graficzny jest obecnie silnie rozwinięty i zdecydowanie nie należy do najtańszych. Oczywiście istnieje możliwość uzyskania projektów w niskiej cenie, jednak wiąże się to z pewnym ryzykiem. Potrzeby każdego Klienta są inne — jedni zwracają się z prośbą o stworzenie logo, drudzy oczekują przygotowania pełnej księgi znaków, a pozostałych interesuje brand hero czy szablony pod social media. Możliwości jest wiele. 

Pracując dłużej w sektorze brandingu, każdy grafik ma świadomość, że liczba godzin spędzonych nad projektowaniem graficznym będzie uzależniona od wielu zmiennych, dlatego jednym z najbardziej popularnych rozwiązań przy wycenie jest stawka godzinowa. Ale jak dojść do tego, ile czasu spędzimy nad daną pracą? Najlepszym sposobem będzie mierzenie czasu, jaki spędzamy i określenie średniej, która jest nam zwykle potrzebna, aby dany projekt powstał. Wówczas możemy podać Klientowi widełki godzin potrzebnych do wykonania projektu oraz kwotę za jedną z nich. Na przykład: 10-12h, a godzinowy koszt to X zł.

Kilka porad

Podając konkretną kwotę, pamiętaj o czasie, który poświęcisz na obsługę, czyli na spotkania i omawianie szczegółów, na wykonane połączenia czy wysłane wiadomości mailowe. Rozeznaj się w cenach, które obecnie obowiązują na rynku i na podstawie tej informacji przemyśl własną. Sprecyzuj, co konkretnie wchodzi w zakres Twoich usług. Wyszczególnij punkty i przedstaw je Klientowi, tak aby wiedział, na co przeznaczone są jego środki finansowe. W zależności od tego z kim współpracujesz, weź pod uwagę złożoność projektu i dostosuj odpowiednio kwotę. Zastanów się, ilu ewentualnych poprawek możesz się spodziewać, czy musisz wcześniej przeprowadzić głębszy research lub czy jest to może mniej skomplikowane.

A jeśli potrzebujesz pomocy przy projektowaniu graficznym, zgłoś się do nas — chętnie pomożemy! Zerknij na https://mavika.pl/projektowanie-graficzne/ i sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić. Powodzenia!

Przeczytaj także:

Przewiń do góry