Jak sprawdzić ładowanie strony internetowej? - MAVIKA

Jak sprawdzić ładowanie strony internetowej?

Na swobodę korzystania z witryn WWW podczas poszukiwania informacji, dokonywania zakupów czy komunikowania się z innymi, wpływa w ogromnej mierze jej prędkość ładowania się. Przede wszystkim odgrywa ona istotną rolę w pozycjonowaniu, ale także w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu użytkowników. 

W coraz bardziej zdigitalizowanym świecie szybkość ładowania strony internetowej jest czynnikiem decydującym o tym, czy odbiorca zostanie z nami na dłużej. Mawia się, że jeśli w ciągu 3 sekund nie zaprezentujemy swoich treści jak najlepiej, to nasze szanse zostaną zaprzepaszczone. Jak zatem sprawdzić, czy tempo ukazywania się zawartości strony nie jest spowolnione? Czym grozi zaniedbanie tego aspektu? Zapraszamy do lektury!

Co wpływa na szybkość ładowania strony internetowej i dlaczego jest ona tak istotna?

Znaczenie przy ukazywaniu się treści odgrywa wiele czynników. Jednym z nich jest odpowiednia optymalizacja grafik wykorzystanych na stronie. Każda z nich powinna zostać umieszczona we właściwym formacie i wykadrowana tak, aby pozbyć się niepotrzebnych elementów. 

Witryna powinna być umieszczona na dobrym serwerze, a także systematycznie aktualizowana. Jeśli prowadzimy sklep internetowy lub chcemy prężnie i profesjonalnie działać w sieci — nie skupiajmy się na darmowych hostingach. Często nie wystarczają one, by zapewnić szereg zastosowań. 

Kolejną kwestią są widgety i liczba interaktywnych rozwiązań. Zastosowanie na jednej stronie slidera, czatu, integracji z profilami w mediach społecznościowych czy wyskakujących pop-up’ów może skutecznie udaremnić próby poprawy prędkości łącza.

Co więcej, istotna jest również ilość materiału, którą zdecydujemy się zawrzeć na jednej podstronie. Im dłuższe treści, tym dłuższy czas ładowania się strony. Warto zadbać tu o rozsądną organizację i podział kontentu na mniejsze sekcje. 

Na szybkość ładowania strony WWW wpływa sam kod źródłowy — warto wspomnieć tu o minifikacji plików, która polega na celowej redukcji niepotrzebnych znaków. Dzięki temu pozbywamy się zbędnych spacji, enterów czy komentarzy, a zostawiamy tylko to, co konieczne. 

Jak sprawdzić szybkość ładowania? Poznaj listę przydatnych narzędzi!

Chcąc realnie zmierzyć prędkość ładowania strony internetowej, warto zwrócić uwagę na wybór narzędzi do pomiaru. Najlepsze programy to te, które są intuicyjne i jednocześnie dają najtrafniejszy wgląd w rzetelne informacje. Przed dokonaniem wyboru zalecane jest zrobienie kilku testów i porównanie poszczególnych narzędzi między sobą. 

Do tych celów możesz skorzystać z:

Google PageSpeed Insights

Klasyka gatunku. To chyba jedno z najpopularniejszych rozwiązań, które umożliwia sprawdzenie prędkości głównie w kontekście Google, co przyda się zwłaszcza w trakcie kontrolowania działań takich jak SEO. Dzięki temu narzędziu otrzymamy wyniki zarówno z urządzeń mobilnych, jak i desktopowych w skali 1-100, gdzie strony do 49 punktów są zaklasyfikowane jako słabe, a te powyżej 90 jako wydajne.

GTmetrix

Bardzo ciekawa propozycja, która bazuje na ocenie naszej strony i procentowym przedstawieniu wyników. Jedynym mankamentem jest brak możliwości ustawienia lokalizacji w Europie bez uprzedniego zarejestrowania się.  

Web.dev

Bazuje na Lighthousie i skupia się przede wszystkim na wydajności, dostępności, SEO i najlepszych praktykach. Wskazuje także szereg zaleceń, dzięki którym możemy polepszyć czas ładowania się strony.

Dareboost

Narzędzie, które w podstawowej wersji umożliwia tylko jednokrotne wykonanie testu łącza. Działa analogicznie do pozostałych, jednak to, co go wyróżnia to wykaz technologii użytych na sprawdzanej przez nas stronie.

KeyCDN Speed Test

Główną zaletą KeyCDN Speed Test jest szeroki wybór dostępnych lokalizacji do pomiaru wykorzystujących globalną sieć KeyCDN. Narzędzie w prosty sposób przekazuje nam wszelkie potrzebne informacje.
Liczymy, że po tej lekturze już wiesz, dlaczego należy sprawdzać prędkość ładowania stron WWW i jak istotny wpływ może mieć ona na sukces Twojej witryny. A jeśli ciekawi Cię podobna tematyka — zapraszamy do naszych innych wpisów blogowych po więcej wiedzy!

NASZ ZESPÓŁ

Katarzy Prazmowska Agencja marketingu internetowego

Katarzyna
Prażmowska

CEO

Karolina
Szeja

Office Manager

Maksymilian Richter

Maksymilian
Richter

Graphic Designer

Sandra Król

Sandra
Król

Content Specialist

Katarzyna
Stawiarska

Content Specialist

Maciej Bednarczyk

Maciej
Bednarczyk

Content Specialist

Magdalena
Wręczycka

Account Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS