Prowadzisz firmę i chcesz się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem? Blog firmowy to świetne ujście dla wyrażenia opinii, poruszenia bieżących tematów, nowinek branżowych, czy edukacji czytelników.
Regularna publikacja merytorycznych treści na blogu firmowym pozwala budować wizerunek eksperta. Sama dystrybucja treści to jednak nie wszystko. Zależy nam przecież na tym, aby trafiły one do odpowiednich osób i w odpowiednim czasie, prawda? Jak zatem zwiększyć widoczność bloga?
Bądź przyjazny dla czytelników i dla robotów Google
Najważniejsze, to znaleźć równowagę pomiędzy tekstem przygotowanym perfekcyjnie pod pozycjonowanie a tekstem interesującym z punktu widzenia użytkownika. Tworzenie treści idealnych według wytycznych SEO, które nie uwzględniają atrakcyjnego contentu to pułapka. Z drugiej strony — pisanie ciekawych, jakościowych treści bez wsparcia SEO, również mija się z celem.
Wpisy blogowe, które wysoko wyświetlają się w wyszukiwarce i zachęcają naszego potencjalnego Klienta do kliknięcia, to złoty środek, do którego dążymy
Jak zwiększyć widoczność bloga? — o tym zawsze pamiętaj
- Regularne publikacje wpisów — tutaj zasada jest prosta: im więcej wpisów, tym więcej podstron zaindeksowanych w Google i większa szansa, że ktoś Cię zauważy.
- Odpowiednie słowa kluczowe i frazy — stawiaj na różnorodność fraz i systematyczną obserwację ich popularności, dobieraj frazy ogólne i frazy long tail w zależności od budżetu oraz tego, co chcesz osiągnąć.
- Analizuj dane — sprawdzaj na bieżąco, jakie tematy cieszą się największą popularnością i stawiaj na nie w kolejnych działaniach; eliminuj te, które są najmniej skuteczne.
- Jakość, a nie ilość — zachowaj umiar w ilości wpisów. Nikt nie lubi SPAMU i odgrzewanych kotletów!
- Dobre formatowanie — stosuj odpowiednie pod SEO formatowanie — krótkie tytuły, nagłówki, widoczne frazy, linkowanie wewnętrzne. Nie zapominaj też o czytelniku — akapity, pogrubienia i wypunktowania to coś co bardzo lubią.
- Zadbaj o zdjęcia — nie zapominaj o uzupełnianiu atrybutów ALT krótkimi a treściwymi nazwami. Dodatkowo pamiętaj również o tym, że zbyt duże i ciężkie zdjęcia niekorzystnie wpływają na pozycjonowanie i szybkość ładowania się strony.
- Stosuj chwytliwe tytuły — jeśli Twoja strona już znalazła się w czołówce wyszukiwań, to zadbaj o to, aby ktoś rzeczywiście w nią kliknął. Interesujący tytuł decyduje o ostatecznym wyborze.
Pamiętaj o tym, że procesy SEO są bardzo złożone — składają się na nie wielotorowe czynności, a spektakularne efekty przynoszą dopiero długofalowe działania. Powyżej przedstawiliśmy podstawowe wskazówki, które powinny zostać spełnione, aby zwiększyć wizyty osób z wyszukiwarki. Oprócz nich warto oczywiście postawić na bieżącą obserwację konkurencji, ale również samej wyszukiwarki Google. Google oraz “szukajki” w różnych sklepach dają gotowe podpowiedzi do rozbudowania zasobu naszych fraz.
Działaj śmiało, spójnie i strategicznie. Stawiaj na długofalowe działania — zgodne z obranym celem i planem. Aby wspomóc działania SEO i zwiększyć widoczność bloga, możesz skorzystać również z takich narzędzi jak e-mail marketing i udostępnianie treści na kanałach social media.
Napisz do nas, jeśli potrzebujesz więcej wskazówek SEO.