MAVIKA

Agencja marketingu internetowego Śląsk

Jak działa agencja kreatywna?

Dla wielu osób termin “agencja kreatywna” może wydawać się enigmatyczny, a tak naprawdę, aby go dobrze zrozumieć wystarczy skupić się na jego drugiej części. Kreatywność, bo to o niej mowa, jest podstawowym sposobem działania i myślenia tego miejsca. Co to oznacza w praktyce? Sprawdź poniżej!

Zakres prac agencji kreatywnych

Każda z agencji kreatywnych przedstawia w swojej ofercie określone obszary, którymi się zajmuje. Do nich z kolei może należeć wszystko to, co związane jest z szeroko pojętym marketingiem, wizerunkiem i reklamą. Zatem do przykładowych prac należą: obsługa kampanii reklamowych Google Ads lub w social mediach (przy użyciu narzędzi Facebook, Instagram, Pinterest czy TikTok Ads), pozycjonowanie stron internetowych, tworzenie długo i krótkofalowych strategii marketingowych, przeprowadzanie szkoleń i wiele innych. Główną różnicą między podstawową agencją reklamową a kreatywną jest sposób działania. Agencje kreatywne poza posiadaniem szerszej oferty usług, wyróżniają się nieszablonowymi pomysłami i formą realizacji projektów. 

Korzyści ze współpracy z agencją kreatywną

Firmy zdecydowane, by podjąć współpracę z agencją kreatywną mogą oczekiwać pełnej opieki nad zaplanowanym projektem oraz kompleksowości i oryginalności w kwestii jego realizacji. Dzięki rozbudowanej ofercie usług przedsiębiorcy mają również możliwość, aby od początku do końca otrzymać zaplanowane działania marketingowe (i nie tylko!) bez potrzeby rozdzielania obowiązków na kilka miejsc, co skutkuje ogromną oszczędnością czasu. Współpracę można nawiązać także na okres długofalowy, mając pewność, że zlecony projekt będzie stale monitorowany i udoskonalany przynosząc jak najlepsze efekty. Co więcej — oprócz działań kreatywnych, agencje oferują raporty analityczne i obserwację konkurencji, co zwiększy szansę, by Twoja marka wybijała się na tle pozostałych.

Jakie cechy wyróżniają pracowników agencji kreatywnej?

Każdy z pracowników musi się wyróżniać umiejętnością nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza ściśle określone schematy. Powinien być gotowy, aby dostosowywać swoją wizję do różnych warunków, nie ograniczając się do jednej koncepcji. Otwartość na krytykę i chęć udoskonalania zarówno siebie, jak i swoich zamysłów będzie dodatkowym atutem, który pomoże w rozwoju marketingowym.

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że praca w agencji kreatywnej wiąże się także z potrzebą posiadania bardzo wysokiej kultury osobistej i umiejętności komunikowania się z Klientami we właściwy sposób. Nie zapominając o tworzeniu treści — tzw. “lekkie pióro” i znajomość zasad pisowni powinny być podstawowymi cechami pracownika! 

Etapy działania agencji kreatywnej

Na początku warto zauważyć, że nie da się jednoznacznie określić schematu działań agencji kreatywnej – wszelkie etapy pracy uzależnione są od potrzeb Klienta i specyfikacji usługi. Można jedynie sugerować się bardzo ogólnymi punktami, które tworzą podstawę do działań:

  • Przedstawianie oferty
  • Omawianie szczegółów
  • Proces realizacji usługi – w tym: 
    • generowanie pomysłów, burze mózgów, sprawdzanie konkurencji
    • planowanie (kontentu, grafik, treści, kampanii, publikacji itp.)
    • rzeczywisty proces tworzenia 
    • przedstawienie efektu Klientowi
    • wprowadzanie ewentualnych poprawek w oparciu o sugestie Klienta
    • monitorowanie i analiza efektów
    • wyciąganie wniosków i stosowanie ich na dalszym etapie współpracy

W przypadku każdego sektora, którym zajmuje się agencja, prace nad projektami różnią się od siebie i wymagają możliwości dostosowywania do odpowiednich warunków. 

I jak, ciekawi Cię, jak wygląda oferta agencji kreatywnej? Zapraszamy do kontaktu z nami! 

Przewiń do góry