MAVIKA

Ile kosztują social media?

Ile kosztuje obsługa social media?

Czy wrzucenie posta na Facebooka może stanowić problem? Przecież to bardzo prosta czynność, którą każdy może wykonać sam. I faktycznie tak jest, ale czy samo wrzucenie posta coś da? Pewnie przekonałeś się już na własnej skórze, że nie. Najważniejsze jest to, czego użytkownicy mediów społecznościowych nie widzą, czyli praca włożona w pomysł oraz strategię na działania w social mediach. Warto, więc powierzyć takie zadanie specjalistom. No dobrze, ale ile to kosztuje i czy warto? Na tym etapie na pewno każdy z nas zadaje sobie to pytanie. W tym artykule uchylimy Ci rąbka tajemnicy, o tym ile płaci się za takie działania i spróbujemy przekonać do tego, że warto.

Z czym wiąże się prowadzenie działań w mediach społecznościowych na własną rękę?

Przede wszystkim z tym, co najcenniejsze, gdy prowadzimy własną firmę — czyli czasem. Spotykamy się z opiniami, że marketing w social mediach  nie wymaga dużego poświęcenia czasu. Okej, ale zastanów się, czy działania, którym nie poświęcisz wystarczającej uwagi, będą skuteczne i przyniosą oczekiwane rezultaty. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, to z pewnością chcesz w pełni poświęcić czas na swoją działalność, niestety doba ma 24 godziny i nie da się tego przeskoczyć. Zastanów się, więc czy nie warto skorzystać z pomocy specjalistów w zakresie marketingu, aby skupiać swoją uwagę przede wszystkim na rozwoju działalności.

Co chcesz osiągnąć, prowadząc działania w social mediach?

To bardzo ważne pytanie, na które każdy musi sobie odpowiedzieć przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w internecie. Twoje cele powinny być możliwie, jak najdokładniejsze i mierzalne. To w dużym stopniu ułatwi pracę agencji i pozwoli na dokładne oszacowanie kosztów, które poniesiesz.

Za co tak naprawdę płacisz?

Na tym etapie warto mieć na uwadze to, że na wysokość kosztów obsługi Twoich mediów społecznościowych składa się kilka czynników:

  • liczba publikacji (oczywiście doradzimy, co publikować i w jakiej częstotliwości),
  • skala Twojego biznesu (działasz lokalnie, czy może Twoja firma ma zasięg globalny),
  • branża (agencja musi poświęcić więcej czasu na stworzenie posta, który będzie wymagał specjalistycznej wiedzy np. prawniczej, niż wymyślenie relacji na fanpage lokalnie działającej kwiaciarni),
  • dodatkowe działania (konsultacje, konfiguracja chatbota itp.).

Czy samo prowadzenie Fanpage wystarczy?

W niektórych przypadkach być może. Jednak z doświadczenia wiemy, że aby zbudować zaangażowaną i liczną społeczność wokół swojego profilu należy skorzystać również z płatnych kampanii Facebook Ads. Dlatego poza prowadzeniem Fanpage warto uwzględnić również budżet na reklamy, oraz koszt ich obsługi. Jak widzisz, aby Twoja firma była widoczna w sieci i odniosła sukces. Nad jej wizerunkiem w przypadku współpracy z agencją pracuje szereg ludzi od copywriterów po grafików i analityków internetowych.

Jak pracujemy na Twój sukces?

Zanim podejmiemy się działań związanych z obsługą social media, wykonujemy szereg czynności, które mają na celu przygotowanie Twojego fanpage:

  • audyt dotychczasowych działań
  • opracowanie wstępnej strategii dla Twojej marki 
  • identyfikacja wizualna, spójna i wyróżniająca Twoją firmę na tle konkurencji 
  • stworzenie kalendarza wrzucania postów, aby zachować ciągłość i konsekwencje w działaniach 

Jeżeli chcesz, a zdecydowanie to polecamy, uruchamiamy kampanie reklamowe, które wesprą działania organiczne. Na bieżąco je monitorujemy oraz cyklicznie przesyłamy raporty z dogłębną analizą efektów naszych działań.

Ile kosztuje obsługa social media?

Pewnie nie raz na pytanie, o cenę za wykonanie projektu agencja odpowiedziała: „to zależy”. Nic dziwnego, ilość składowych wpływających na ostateczną wycenę jest tak duża, że w przypadku obsługi social media jest podobnie. Nie da się jednoznacznie określić ceny, ponieważ do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, uważając, że każdy takiego podejścia wymaga. Jeżeli nie masz czasu na prowadzenie działań z zakresu marketingu internetowego, spokojnie zostaw to specjalistom, którzy wprowadzą Twoją firmę na inny poziom w przestrzeni internetowej. A ponieważ uważamy, że wielokanałowość w prowadzeniu działań marketingowych jest najskuteczniejsza, możemy zaproponować nowe kanały dotarcia do odbiorców jak np. kampanie Google Ads.

Przewiń do góry