Dzisiejszy tytuł artykułu nie jest przypadkowy, wręcz przeciwnie — powyższe pytanie pojawia się w sieci bardzo często. A my… znamy na nie odpowiedź!
Reklamy Google Ads mogą kojarzyć się zwykle z kampaniami ogólnopolskimi dużych przedsiębiorstw i firm. Ale czy to oznacza, że nie można promować swoich usług lub produktów lokalnie? Nic bardziej mylnego!
Na czym polegają kampanie lokalne?
Reklamy lokalne Google Ads pozwalają przede wszystkim na dotarcie do Klienteli przebywającej w obrębie prowadzonej działalności lub poszukującej tam usług. Google w swoich narzędziach umożliwia kierowanie reklam na docelowy obszar. Na przykład decydując się na działania lokalne, możesz sprecyzować listę topowych miast, w których chcesz, by Twoje kampanie były wyświetlane lub zawęzić wyświetlanie reklam do konkretnego województwa, okolicy czy promienia kilometrów.
Nie każdy jednak może prowadzić lokalną promocję. Google narzuca bowiem kilka wymogów, które należy spełnić, aby w pełni cieszyć się skutecznym reklamowaniem. Między innymi istotnym elementem będzie połączenie konta Google Moja Firma z posiadanym kontem Google Ads. Co więcej — do wdrażania działań lokalnych potrzebna jest także właściwa liczba interakcji z reklamą, takich jak wyświetlenia czy jej kliknięcia. W przeciwnym razie algorytm Google nie będzie miał możliwości obliczenia szacunkowej liczby odbiorców, którzy zdecydowali się odwiedzić firmę bądź dany sklep. Złą wiadomością dla przedsiębiorców z pewnością będzie obowiązek prowadzenia usług w więcej, niż jednym punkcie, a także fakt, że nie w każdym regionie jest dostępna opcja promowania lokalnego.
Jeśli jednak pomimo tych kilku ograniczeń Twoja działalność kwalifikuje się do lokalnej promocji, pamiętaj, że koniecznym krokiem jest research konkurencji oraz właściwe zdefiniowanie grupy odbiorców, by Twoje reklamy były skuteczne.
Dlaczego warto działać lokalnie?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Po pierwsze — trafiasz do właściwych osób. Twoje produkty lub usługi wyświetlają się osobom, które mogą być nimi zainteresowane i które mają możliwość realnego korzystania z nich, z uwagi na daną okolicę. Tym samym, nie przepalasz budżetu na odbiorców, dla których Twoja reklama nie miałaby sensu. Dodatkowe środki możesz zatem przeznaczyć na inny kierunek, który umożliwi dalszy rozwój firmie.
Wspominane działania pozwalają też na ugruntowanie pozycji na lokalnym rynku. Zwiększa się rozpoznawalność marki oraz baza Klientów, którzy mogą polecać Twoją firmę innym osobom w pobliżu.
Plusów reklam lokalnych jest cały szereg, ale warto pamiętać, że Google Ads w swoich możliwościach oferuje bazę kampanii, które możesz dopasować do rodzaju usług, jakie prowadzisz. Najważniejszym elementem przygody z reklamowaniem w wyszukiwarce jest odpowiedni jej dobór oraz wyznaczenie celu. Dobry początek ułatwia drogę do sukcesu! Więcej informacji znajdziesz na https://mavika.pl/google-ads/.