Case study Star Fleet - Agencja marketingu MAVIKA | Śląsk

star-fleet.pl | wynajem samochodów

Jak wkroczyliśmy
w nowy wymiar wynajmu długoterminowego?

Star Fleet (marka wcześniej znana jako GO-fleet) to niezależna firma oferująca bardzo popularny obecnie wynajem długoterminowy samochodów. Poza wynajmem, Star Fleet oferuje swoim Klientom również takie formy finansowania samochodu jak leasing czy najem konsumencki. W ofercie Star Fleet możemy znaleźć cały przekrój aut — zarówno auta z segmentu A i B, jak i samochody marek premium. Zobacz, jak przeprowadziliśmy proces rebrandingu naszego Klienta i jak weszliśmy w nowy, kosmiczny wymiar marketingu!

WYZWANIA I CELE

Zmiany w Star Fleet nie miały polegać tylko na modyfikacji opatrzonego logo i odświeżeniu identyfikacji wizualnej. Marka stale się rozwijała i w pewnym momencie dotarła do miejsca, w którym potrzebne były dużo większe zmiany, by wkroczyć w nowy etap.

Wspólnie z Klientem podjęliśmy decyzję, że to właśnie rebranding tchnie nowe życie w doświadczoną firmę, zapewniając przy tym także większy rozgłos całej marce. Podstawowym wyzwaniem, z jakim musieliśmy się zmierzyć, było dokonanie zmiany w taki sposób, by cała identyfikacja była nowoczesna, nowatorska, a jednocześnie spójna z tym co Star Fleet prezentował jeszcze w czasach GO-fleet. Jednym z głównych założeń rebrandingu było nadanie marce charakteru i wyróżnienie jej spośród konkurencji. Jednocześnie cała komunikacja miała utrzymać się w stonowanym tonie z uwagi na prestiżowych Klientów, jakich posiada firma.

W efekcie licznych burz mózgów padło na kosmos jako temat przewodni całej komunikacji. Taki wybór miał na celu wyniesienie marketingu marki na nowy poziom oraz wpisanie się w trend wyścigu kosmicznego odbywającego się właśnie na oczach całego świata. Kosmiczna komunikacja dobrze współgrała również z zainteresowaniami osób zarządzających firmą, które wychowały się na kinowych sagach kosmicznych jak Star Trek czy Star Wars. Tak ta fascynacja z lat młodzieńczych znalazła ujście w postaci marki Star Fleet.

LOGO I KSIĘGA ZNAKU

W ramach rebrandingu stworzona została księga znaku oraz zupełnie nowe logo. Znalazły się tu wszystkie najważniejsze informacje dotyczące strony wizualnej nowego projektu. Głównymi kolorami marki zostały granat, biel oraz żółć, przywodzące na myśl bezkres kosmosu. Barwy uzupełniające to: czerń, fiolet i jaśniejsze odcienie niebieskiego. Księga znaku określa również preferowane kształty używane w komunikacji wizualnej, a także przykładowe realizacje postów w social mediach, gadżetów itp.

Podczas tworzenia logo, głównym założeniem było przywołanie za jego pomocą skojarzeń np. z agencjami kosmicznymi. Powstało ono z połączenia nowej nazwy i znaku graficznego, który przedstawiał bliżej nieokreślony obiekt latający wpisany w koło o kontrastowym kolorze.

KONCEPCJA KOMUNIKACJI ONLINE

Nowa, gwiezdna komunikacja miała w założeniu, czerpać pełnymi garściami inspiracje z popkultury i nawiązywać do kosmicznych podbojów. Stąd pojawienie się takich sloganów jak: „Mały koszt dla Twojego budżetu, ale wielki krok dla Twojego biznesu” czy „Gwiazdy na wyciągnięcie ręki”. Należało pamiętać, by we wszystkim zachować umiar i nie nadużywać tego rodzaju komunikacji. Mogłoby to spowodować przesyt i zatracenia komunikatów sprzedażowych.

Facebook i Facebook Ads

Zgodnie z nową komunikacją i sferą wizualną Star Fleet, również profil na Facebooku przeszedł wiele zmian. Zmiany dotyczyły nie tylko nowych szablonów grafik, ale przede wszystkim kreowania całego wizerunku za pomocą nowych sloganów reklamowych i wybranego stylu komunikacji. Staraliśmy się także, aby tworzone przez nas grafiki oraz zdjęcia samochodów utrzymane były w kosmicznej stylistyce z nutką lekkiego sci-fi.  

Facebook Ads miały w pierwszej kolejności przyciągać ciekawą formą, a dopiero później treścią. Celem było oczywiście przyciągnięcie jak największej liczby Klientów, ale także budowanie jasnych skojarzeń z nową marką.

Instagram

Platformą social media najmocniej stawiającą na wrażenia wizualne jest niewątpliwie Instagram. Po rebrandingu zdjęcia prezentowanych samochodów miały być bardziej futurystyczne niż dotychczas. Celem było nie tylko prezentowanie aut koncepcyjnych, których forma najbliższa jest wspomnianemu futuryzmowi. Przedstawiamy również seryjnie produkowane modele w odpowiednich aranżacjach, wykorzystujące odpowiednią scenografię i grę świateł oraz kolorów. Tak profil Star Fleet na Instagramie stał się naszym małym kosmosem. 

Linkedin

Linkedin w odróżnieniu od pozostałych profili w mediach społecznościowych nie miał aż tak emanować gwiezdnym przekazem. Charakterystyka tej platformy spowodowała, że zdecydowaliśmy się na postawienie na przekaz w profesjonalnym tonie i w bardziej subtelnej formie. Linkedin Star Fleet miał być miejscem do promowania profesjonalizmu oraz podkreślać rolę firmy jako eksperta w swojej dziedzinie. Taki przekaz nastawiony był głównie do partnerów biznesowych chcących podjąć długofalowe współprace i świadczyć swoje usługi dla Star Fleet, a także Klientów korporacyjnych i przedsiębiorców.

Popupy na stronie www

Dodatkowo zaprojektowaliśmy dla Klienta popupy na stronę WWW, zapowiadające nową identyfikację. Wykorzystując obrany kierunek komunikacji postawiliśmy na motyw odliczania do startu rakiety jako odzwierciedlenie początku rebrandingu. W ramach tych działań przygotowaliśmy także animacje, na których przedstawione było płynne przejście z GO-fleet w Star Fleet. Takie rozwiązania pozwoliły zaprezentować zmianę i uniknąć ewentualnej dezorientacji wśród Klientów odwiedzających stronę internetową.

Kampania Google ads

W celu zwiększenia rozpoznawalności nowej marki oraz przyciągnięcia Klientów uruchomiliśmy także kampanię Google Ads wykorzystującą nową identyfikację. Stworzyliśmy m.in. nowe slogany reklamowe oraz grafiki. Nowością w porównaniu do dotychczasowych działań było wykorzystanie w banerach reklamowych — animacji. Kampania nie miała być wyłącznie dynamiczna i efektowna, była prowadzona i optymalizowana w nastawieniu przede wszystkim na zwiększenie liczby odwiedzin strony internetowej Star Fleet, a co za tym idzie podniesienie wyników sprzedaży.   

CHCESZ POWIERZYĆ NAM MARKETING
W TWOJEJ FIRMIE?