Case study Klinika Teodorowscy - Agencja marketingu MAVIKA | Śląsk

klinikadlazwierzat.pl | Klinika weterynaryjna

JAK W 4 MIESIĄCE
ZWIĘKSZYLIŚMY ILOŚĆ
UŻYTKOWNIKÓW
O PONAD 112%?

Klinika Teodorowscy —wyjątkowa placówka na mapie weterynaryjnej Śląska. To firma rodzinna, która zrodziła się z pasji do weterynarii. Przyświeca jej hasło “Lepsze życie zwierząt”. Prócz ogromnego serca, które lekarze wkładają w opiekę nad zwierzętami, oferuje ogrom specjalistycznej wiedzy i dostęp do najbardziej zaawansowanej aparatury medycznej.
Zobacz, jak udało nam się zbudować wizerunek Kliniki w social mediach i dzięki jakim działaniom zdobywamy coraz więcej Klientów.

WYZWANIA I CELE

EKSPERCKOŚĆ W KAŻDYM CALU

Jak pokazują badania*, największym i najważniejszym powodem w budowaniu zaufania do marek jest dostarczanie dobrej jakości produktu lub usługi. W przypadku tego projektu naszym największym wyzwaniem było przedstawienie Kliniki w sposób profesjonalny, poprzez pozyskiwanie specjalistycznej wiedzy z zakresu medycyny weterynaryjnej. Korzystanie ze sprawdzonych źródeł naukowych pozwoliło nam na dostarczanie contentu na najwyższym poziomie we wszystkich, obsługiwanych kanałach komunikacji.

BUDOWA WIZERUNKU MARKI WIARYGODNEJ

Wyposażeni w tę wiedzę, wyznaczyliśmy kierunek działania. Za główny cel obraliśmy budowanie wizerunku marki wiarygodnej, który pozwolił na uzyskanie zaufania wśród społeczności. W dzisiejszych czasach konkurencyjność jest bardzo wysoka, dlatego tak bardzo ważne jest, aby znaleźć wyróżnik marki – my postawiliśmy na autentyczność oraz wysoką jakość publikowanej treści. Przemyślana strategia działań pozwoliła na uzyskanie efektu synergii i osiąganiu coraz to lepszych wyników.

*Źródło: 2019 Edelman Trust Barometer – In Brands We Trust; lipiec 2019. Dane z 8 krajów z Europy, Ameryki Płn. i Płd., Azji.

STRONA WWW

W 2019 roku stworzyliśmy dla naszego Klienta nową stronę. Zmieniliśmy jej wygląd oraz strukturę, co zaowocowało zmianami nie tylko wizerunkowymi, ale także liczbowymi w postaci większej liczby odsłon, wzmożonego ruchu na stronie oraz wydłużonej sesji, czego potwierdzeniem są poniższe wykresy (kampania Google Ads i SEO). Zmiana wyglądu strony była podstawą — bazą do prowadzenia skutecznych działań z zakresu SEO oraz Google Ads. Kompleksowe podejście do projektu przyczyniło się do ogólnej poprawy statystyk strony.

WCZEŚNIEJSZY WYGLĄD STRONY

Wcześniejsza wersja witryny była chaotyczna, nieintuicyjna i bez charakteru – zdjęcia wykorzystywane na stronie pochodziły całkowicie z popularnych stron banku zdjęć, co powodowało, że Klinika nie miała szans na wyróżnienie się wśród konkurencji. Pomimo ubogiej zawartości treści, na stronie panował nieład – zabrakło przejrzystości oraz intuicyjności w poruszaniu się po poszczególnych zakładkach. Powtarzające się tytuły zakładek i przycisków niekorzystnie wpływały na odbiór całości.
Struktura strony nie była przemyślana pod kątem użyteczności dla potencjalnego Klienta, dlatego jej zmiana była kamieniem milowym w działalności kliniki.
Wprowadzając zmiany w witrynie, obraliśmy sobie za cel budowę wizerunku marki wiarygodnej, oraz zdobycie zaufania potencjalnych Klientów. To z kolei doprowadziło do większego ruchu na stronie i wzmożonego zainteresowania oferowanymi usługami.

NOWY WYGLĄD STRONY

Nowy wygląd strony dodał marce niepowtarzalnego charakteru. Zastosowanie autorskich zdjęć wysokiej jakości,, przyczyniło się do budowy wizerunku marki wiarygodnej. Klinika zyskała na autentyczności i profesjonalizmie. Uwzględniliśmy atuty marki – wyznawana filozofia oraz wartości zostały przedstawione nie tylko za pomocą merytorycznego tekstu, ale także wizualnie, poprzez takie elementy jak spójność kolorystyczna i graficzna. Wachlarz oferowanych usług został uporządkowany i przedstawiony z wykorzystaniem czytelnych i zrozumiałych dla potencjalnego Klienta haseł. Na stronie głównej uwidoczniliśmy sekcję przedstawiającą zespół lekarzy weterynaryjnych, którzy odpowiadają za leczenie zwierząt w poszczególnych oddziałach. Taki zabieg pozwolił na nawiązanie większej więzi pomiędzy lekarzami i ich Klientami.

Strona zyskała także na przejrzystości. Nazewnictwo poszczególnych kategorii ułatwiło dotarcie do pożądanej treści. W najbardziej możliwy sposób ograniczyliśmy przejście po stronie do 3 kliknięć. Ułatwiliśmy także ścieżkę kontaktową Klienta poprzez uwypuklenie przycisku ,,kontakt”. Wprowadzone zmiany przyczyniły się do większej liczby konwersji. Śmiało możemy więc powiedzieć, że osiągnęliśmy zamierzony cel, jakim było wyróżnienie się wśród konkurencji oraz budowa zaufania w stosunku do Kliniki.

186

ilość konwersji (grudzień)

9,14 ZŁ

koszt konwersji (grudzień)

1,42 ZŁ

śr. cpc (grudzień)

Konwersje na stronie — grudzień (I miesiąc)

Konwersje na stronie — styczeń

Wdrożenie odpowiedniej optymalizacji zaowocowało wzrostami w ilości konwersji przy jednoczesnym obniżeniu kosztu jej pozyskania. Wprowadziliśmy nowe teksty reklam oraz na bieżąco analizowaliśmy wyszukiwane frazy (wdrożenie odpowiednich wykluczeń).

267 (+45%)

ilość konwersji (styczeń)

6,05 ZŁ (-34%)

koszt konwersji (styczeń)

1,06 ZŁ (-25%)

śr. cpc (styczeń)

206 (-23%)

ilość konwersji (luty)

7,73 zł (+28%)

koszt konwersji (luty)

1,26 zł (+18%)

śr. cpc (luty)

Konwersje na stronie — luty

W lutym wystąpiły nam delikatne spadki spowodowane przeprowadzonym testem. Dokładnie mówiąc chodziło o wdrażanie inteligentnych strategii ustalania stawek. Kilka kampanii przebudowaliśmy pod tzw. CPA (docelowy koszt pozyskania konwersji) a kilka pod „maksymalizację ilości konwersji” w ramach danego budżetu. Do poszczególnych kampanii dodaliśmy również odbiorców w tzw. trybie obserwacji. Algorytm dzięki temu dostał kolejny sygnał w oparciu o odpowiednią grupę docelową np. miłośnicy psów, kotów.

Konwersje na stronie — marzec

W tym miesiącu algorytmy wyszły z okresu nauki i trwa proces optymalizacji aż do teraz. Testujemy kolejne strategie oraz wdrażamy nowe frazy. Oczywiście liczymy się z wystąpieniem kolejnych spadków, ale niestety jest to nierozłączny element prowadzenia eksperymentów. Bez testu nie wiedzielibyśmy czy dana konfiguracja nam pomoże, czy też nie.

284 (+39%)

ilość konwersji (marzec)

5,70 zł (-26%)

koszt konwersji (marzec)

1,16 zł (-8%)

śr. cpc (marzec)

SOCIAL MEDIA

Działania social media ograniczyliśmy do jednego, najważniejszego z punktu widzenia Klienta kanału – Facebook. Komunikację oparliśmy przede wszystkim na pokazaniu eksperckości, ale też autentyczności i ludzkiej twarzy marki, czyli prezentacji tego, kto stoi za leczeniem zwierząt, i w jaki sposób to robi. No bo któż nie chciałby mieć pewności, że jego pupil jest w dobrych rękach? Zaufanie buduje nie tylko relacje z Klientami, ale także zaangażowaną społeczność wokół marki.

SOcial Media Klinika Teodorowscy

SEO

Ruch organiczny w przedstawionym okresie od 1 stycznia do 30 kwietnia 2021 stanowi 80% całego ruchu na stronie. Wykres ilustruje, jak bardzo istotne jest prowadzenie regularnych działań z zakresu SEO. Wyraźnie widać tendencję wzrostową. Porównując 4 pierwsze miesiące lat 2020 i 2021, zauważamy diametralną poprawę. Rok 2021 dzięki systematycznej pracy związanej z tworzeniem odpowiedniego contentu, pozyskiwaniem wartościowych odnośników oraz optymalizacją techniczną w tak krótkim okresie czasu, zwiększyliśmy ilość nowych użytkowników o ponad 112%, a liczbę sesji – o 107%. Dzięki działaniom SEO w okresie 6 miesięcy pozyskaliśmy 32 tys. wejść Organic.

Od momentu, kiedy rozpoczęto kampanię, widoczność serwisu również naturalnie wzrosła. W najbliższej przyszłości będziemy w dalszym ciągu rozwijać sferę contentu, która dotychczas została nietknięta a posiada spore rezerwy. Systematyczny linkbulding również pozwoli na poprawę widoczności i pokonywanie kolejnych rekordowych wzrostów.

Widoczność w TOP 3

Widoczność w TOP 10

Widoczność w TOP 50

MAVIKA

W działaniach marketingowych dla Kliniki Teodorowscy postawiliśmy na Facebook oraz kampanie Google Ads i SEO. Jeśli chodzi o social media, to komunikację oparliśmy na 2 filarach. Pierwszy — budowanie eksperckiego wizerunku poprzez publikację postów z backstage’u Kliniki, treści poradnikowych, czy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Drugi — dbałość o relacje z Klientami i ich pupilami. Uruchomiliśmy m.in. cykl “Pytanie do Was”, gdzie obserwatorzy mogli podzielić się zdjęciami swoich zwierzaków lub opowiedzieć o ich przygodach. Jeśli chodzi o kampanie Google Ads i SEO, to oparliśmy ją na wyróżnikach marki wskazanych przez Klienta, czyli zaawansowanych zabiegach, które można wykonać w Klinice. Nasze działania poskutkowały zainicjowaniem zaangażowania na social mediach oraz większym zainteresowaniem usługami Kliniki.

JAGODA STEFEK, STARSZY SPECJALISTA DS. MARKETINGU

CHCESZ POWIERZYĆ NAM MARKETING
W TWOJEJ FIRMIE?