Case study Chirurgia Piersi - Agencja marketingu MAVIKA | Śląsk

chirurgiapiersi.pl | lek. med. Przemysław Jasnowski

JAK ZBUDOWALIŚMY SPOŁECZNOŚĆ WOKÓŁ
MARKI OSOBISTEJ
LICZĄCĄ 3800+ ODBIORCÓW?

Przemysław Jasnowski – wyjątkowa postać o jasno zdefiniowanej misji – poprawa jakości życia kobiet. Pan Przemysław jest lekarzem medycyny, specjalizującym się w chirurgii ogólnej i chirurgii onkologicznej.
Zobacz, jak udało nam się zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki personalnej, która generuje dodatkowy ruch w postaci nowych Klientów, gotowych skorzystać z usług chirurga.

WYZWANIA I CELE

ZAUFANIE I WRAŻLIWOŚĆ

Jak pokazują badania*, większość Polaków ma większe zaufanie do przyjaciół i znajomych, niż lekarzy. Naszym wyzwaniem było więc nawiązanie nici porozumienia i zbudowanie zaufania z potencjalnymi Klientami, jeszcze przed skorzystaniem z usług chirurga, przed zabiegiem. Kiedy chodzi o zdrowie i ingerencję w ciało, zaufanie pełni niezwykle istotną rolę. Inaczej, niż w przypadku produktu, gdzie skłonność do podejmowania ryzyka nieudanego zakupu jest o wiele większe, świadczenie usług chirurgicznych wymaga potwierdzenia tych umiejętności, rzetelności oraz wiarygodności. Ważne jest także to, aby zapewnić Klientom wsparcie psychiczne – otoczenie Pacjenta kompleksową opieką nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak teraz.

BUDOWA ZAANGAŻOWANEJ SPOŁECZNOŚCI

Wiedząc, że prędzej Klient skorzysta z usług kogoś poleconego z rodziny, przystąpiliśmy do działania. Budowę wiarygodności rozpoczęliśmy od stworzenia estetycznej i nowoczesnej strony internetowej – bo właśnie estetyką i nowoczesnością kieruje się nasz Klient na co dzień w pracy. Postawiliśmy na autentyczny, autorski content dostarczany prosto z rąk chirurga. Komunikacji przyświecała idea marki PRSP, czyli Piękne Równe Symetryczne Piersi, z którą mogą utożsamiać się Pacjenci marki. Ten prosty, ale jakże jasny przekaz zrzesza ze sobą osoby, które pragną lepszego życia i je zyskują, poprzez dobre samopoczucie i większą pewność siebie.

*Źródło: dane wg yougov.co.uk, 2020.

STRONA WWW

Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Klientem, pierwsze, co postanowiliśmy zmienić to strukturę oraz wygląd dotychczasowej strony internetowej. Było to niezwykle istotne na drodze osiągnięcia celu, jakim było zaufanie oraz zaangażowanie przyszłych i obecnych Pacjentów, a także podtrzymanie kontaktu z osobami, które z usług już skorzystały. Efektem naszych działań jest zupełnie nowe, odmienione i zaufane miejsce w sieci dla tych, którzy szukają wysokiej jakości usług chirurgicznych, a także empatycznego i profesjonalnego podejścia.

WCZEŚNIEJSZY WYGLĄD STRONY

Wcześniejsza strona była niespójna pod kątem wizualnym i graficznym. Zastosowano przypadkowe grafiki, nieprzemyślane zdjęcia i różne, niepasujące do siebie fonty. Brakowało elementów, które pozwoliłyby na szybką i łatwą identyfikację z marką. Strona przez swój ubogi i mocno przeciętny charakter, nie budowała wiarygodności, ani nie skłaniała do kontaktu. W przypadku nowej strony, skupiliśmy się na budowaniu zaangażowania oraz przejrzystości. Największym wyzwaniem zaś było oddanie misji i charakteru marki, co dodatkowo będzie spójne z jej wartościami. Zobacz, jak udało nam się to zrobić.

NOWY WYGLĄD STRONY

Nowa strona Klienta ma za zadanie budować jej wiarygodny wizerunek, ale także angażować Pacjentów i skłaniać do interakcji. Celem osiągnięcia wspomnianych założeń, przygotowaliśmy dla Internautów suwak, ujawniający metamorfozę jednej z Pacjentek, a także blog, na którym zamieszczane są historie tych, którzy zmagali się z kompleksem, chorobą, czy mutacją BRCA. Dodatkiem, podnoszącym wiarygodność marki jest specjalna zakładka z metamorfozami, gdzie na bieżąco zamieszczamy efekty realizowanych usług. Kontakt z marką został maksymalnie uproszczony poprzez zaprojektowanie przycisku ,,umów wizytę” na stronie głównej. Całość dopełniają spójne zdjęcia oraz przemyślane sekcje strony.

Witryna jest zgodna z ideą PRSP – daje wiarę w lepsze jutro oraz zrzesza tych, którzy z PRSP już się zetknęli i dziś korzystają z życia. Podstrona “PRSP na świecie” zawiera mnóstwo materiałów przysłanych przez Pacjentów z różnych zakątków świata. Nowa strona to nowe #PRSPktywy!

12

ilość konwersji

119,64 ZŁ

koszt konwersji

1 327,97 ZŁ

koszt

Google Ads Chirurgia Piersi

Konwersje na stronie — kwiecień, kampania kierowana na Kraków

Google Ads Chirurgia Piersi

Konwersje na stronie — kwiecień, kampania kierowana na Śląsk

10

ilość konwersji

163,89 zł

koszt konwersji

1 556,91 zł

koszt

SOCIAL MEDIA

Działania social media podjęliśmy na szeroką skalę, jednak na początku był tylko Facebook. To właśnie za pomocą tego kanału zgromadziliśmy zaangażowaną, pozytywną społeczność, która chętnie dzieli się wrażeniami ze skorzystania usług Pana Przemka. Publikowanie autentycznych, nieidealnych, ale prawdziwych postów, pozwoliło na zbudowanie zaufania – Klient zyskał w oczach Klientów poprzez pokazywanie pasji, zaangażowania, ale przede wszystkim wsparcia i zrozumienia, dla tych, którzy zmagają się z trudami codzienności. Zamieniliśmy monolog na dialog, co utwierdziło nas w przekonaniu, że marka, która potrafi słuchać, zyskuje podwójnie.

Początkowe działania na Facebooku zaowocowały kilkutysięczną grupą stałych odbiorców. Od tego już tylko krok do stworzenia grupy Facebook, gdzie Internauci pomiędzy sobą mogą wymieniać się spostrzeżeniami, doświadczeniami z chirurgią piersi, a nawet zdjęciami z podróży. Komunikację w social media wspierają kanały Instagram oraz Twitter. W tym pierwszym przypadku skupiamy się na komunikacji z Pacjentkami, które preferują ten kanał, natomiast w drugim – na mediach; istotnych oraz aktualnych zagadnieniach i wydarzeniach branżowych.

 

DESIGN THINKING

Z myślą o naszym Kliencie przeprowadziliśmy warsztaty design thinking. Jest to przede wszystkim zorientowanie na człowieka, czyli empatia. Empatia polegająca na próbie spojrzenia na świat oczami innych osób; pojmowanie świata poprzez doświadczenie i odczucia — “wejście w buty drugiego człowieka”. To dążenie do uzyskania odpowiedzi na pytanie: co czuje osoba z grupy docelowej, co ją wzrusza, co motywuje, z jakimi problemami boryka się na co dzień?

Misją tych warsztatów było przełożenie obserwacji na zrozumienie, a zrozumienie na produkty i usługi, które uczynią życie klientów lepszym, a także życie tej osoby, która te usługi wykonuje.

Narzędzie to innowacyjne spojrzenie na grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Dzięki jego wykorzystaniu prowadzimy działania skutecznie, a komunikat kierowany jest do właściwych osób, faktycznie zainteresowanych usługą bądź produktem. Rozwiązywany jest w ten sposób problem Klienta lub zostaje zaspokojona pewna potrzeba, do której dążył.

MAVIKA

Charyzma, zaangażowanie, autentyczność i serce. To cechy, które można śmiało przypisać Panu Jasnowskiemu. Z takim zapleczem osobowościowym, Pan Przemek podbija serca Pacjentek i Internautek. Z naszą małą pomocą, wspólnie udaje nam się coraz bardziej wydobywać potencjał jego marki przy pomocy strategicznej komunikacji w social mediach oraz wsparciu sprzedaży w Google Ads. Wszystkie działania oraz coraz lepsze efekty dają zarówno Klientowi, jak i nam wielką satysfakcję i radość!

JAGODA STEFEK, STARSZY SPECJALISTA DS. MARKETINGU

CHCESZ POWIERZYĆ NAM MARKETING
W TWOJEJ FIRMIE?