MAVIKA

Case study

Jak zbudowaliśmy społeczność wokół marki osobistej liczącą 5400+ odbiorców?

Przemysław Jasnowski – wyjątkowa postać o jasno zdefiniowanej misji – poprawa jakości życia kobiet. Pan Przemysław jest lekarzem medycyny, specjalizującym się w chirurgii ogólnej i chirurgii onkologicznej.

Zobacz, jak udało nam się zbudować zaangażowaną społeczność wokół marki personalnej, która generuje dodatkowy ruch w postaci nowych Klientów, gotowych skorzystać z usług chirurga.

WYZWANIA I CELE

ZAUFANIE | WRAŻLIWOŚĆ

Jak pokazują badania*, większość Polaków ma większe zaufanie do przyjaciół i znajomych, niż lekarzy. Naszym wyzwaniem było więc nawiązanie nici porozumienia i zbudowanie zaufania z potencjalnymi Klientami, jeszcze przed skorzystaniem z usług chirurga, przed zabiegiem. Kiedy chodzi o zdrowie i ingerencję w ciało, zaufanie pełni niezwykle istotną rolę. Inaczej, niż w przypadku produktu, gdzie skłonność do podejmowania ryzyka nieudanego zakupu jest o wiele większe, świadczenie usług chirurgicznych wymaga potwierdzenia tych umiejętności, rzetelności oraz wiarygodności. Ważne jest także to, aby zapewnić Klientom wsparcie psychiczne – otoczenie Pacjenta kompleksową opieką nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak teraz.

 

BUDOWA ZAANGAŻOWANEJ SPOŁECZNOŚCI

Wiedząc, że prędzej Klient skorzysta z usług kogoś poleconego z rodziny, przystąpiliśmy do działania. Budowę wiarygodności rozpoczęliśmy od stworzenia estetycznej i nowoczesnej strony internetowej – bo właśnie estetyką i nowoczesnością kieruje się nasz Klient na co dzień w pracy. Postawiliśmy na autentyczny, autorski content dostarczany prosto z rąk chirurga. Komunikacji przyświecała idea marki PRSP, czyli Piękne Równe Symetryczne Piersi, z którą mogą utożsamiać się Pacjenci marki. Ten prosty, ale jakże jasny przekaz zrzesza ze sobą osoby, które pragną lepszego życia i je zyskują, poprzez dobre samopoczucie i większą pewność siebie.

*Źródło: dane wg yougov.co.uk, 2020.

Strona WWW

Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Klientem, pierwsze, co postanowiliśmy zmienić to strukturę oraz wygląd dotychczasowej strony internetowej. Było to niezwykle istotne na drodze osiągnięcia celu, jakim było zaufanie oraz zaangażowanie przyszłych i obecnych Pacjentów, a także podtrzymanie kontaktu z osobami, które z usług już skorzystały. Efektem naszych działań jest zupełnie nowe, odmienione i zaufane miejsce w sieci dla tych, którzy szukają wysokiej jakości usług chirurgicznych, a także empatycznego i profesjonalnego podejścia.

Wcześniejszy wygląd strony

Nowy wygląd strony

Projektowanie graficzne Śląsk
Google Ads Chirurgia Piersi
Google Ads Chirurgia Piersi

Kampania ma za sobą sporo testów związanych z inteligentnymi strategiami ustalenia stawek oraz nowymi, dedykowanymi landing page’ami Pomimo tego, że nie wszystkie testy zakończyły się sukcesem, to ich przeprowadzenie było koniecznie – bez prób trudno o osiągniecie założonych celów. Nasze eksperymenty zweryfikowały, iż najlepiej pracują kampanie, które kierowane są na lokalne województwo lub woj. sąsiadujące. Koszt konwersji w tym przypadku jest najniższy. W najbliższym czasie zamierzamy wdrożyć kolejny zaawansowany system inteligentnych algorytmów tzw. smart bidding 2.0, który opiera swoją skuteczność o wartość statyczną konkretnych zdarzeń. W skrócie będzie to proces programowania algorytmu pod priorytet najważniejszych dla nas zdarzeń.

0 %
Wzrost ilości realizacji konwersji z Google Ads
0 %
Wzrost ilości konwersji we wszystkich źródłach

Działania social media podjęliśmy na szeroką skalę, jednak na początku był tylko Facebook. To właśnie za pomocą tego kanału zgromadziliśmy zaangażowaną, pozytywną społeczność, która chętnie dzieli się wrażeniami ze skorzystania usług Pana Przemka. Publikowanie autentycznych, nieidealnych, ale prawdziwych postów, pozwoliło na zbudowanie zaufania – Klient zyskał w oczach Klientów poprzez pokazywanie pasji, zaangażowania, ale przede wszystkim wsparcia i zrozumienia, dla tych, którzy zmagają się z trudami codzienności. Zamieniliśmy monolog na dialog, co utwierdziło nas w przekonaniu, że marka, która potrafi słuchać, zyskuje podwójnie.


Z myślą o naszym Kliencie przeprowadziliśmy warsztaty design thinking. Jest to przede wszystkim zorientowanie na człowieka, czyli empatia. Empatia polegająca na próbie spojrzenia na świat oczami innych osób; pojmowanie świata poprzez doświadczenie i odczucia — “wejście w buty drugiego człowieka”. To dążenie do uzyskania odpowiedzi na pytanie: co czuje osoba z grupy docelowej, co ją wzrusza, co motywuje, z jakimi problemami boryka się na co dzień?

Misją tych warsztatów było przełożenie obserwacji na zrozumienie, a zrozumienie na produkty i usługi, które uczynią życie klientów lepszym, a także życie tej osoby, która te usługi wykonuje.

Narzędzie to innowacyjne spojrzenie na grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. Dzięki jego wykorzystaniu prowadzimy działania skutecznie, a komunikat kierowany jest do właściwych osób, faktycznie zainteresowanych usługą bądź produktem. Rozwiązywany jest w ten sposób problem Klienta lub zostaje zaspokojona pewna potrzeba, do której dążył.

 

Napisz do nas

Przewiń do góry