Case study Alpin Sport - MAVIKA

alpinsport.pl | odzież i sprzęt górski

JAK W 1 MIESIĄC UDAŁO NAM SIĘ ZWIĘKSZYĆ ILOŚĆ TRANSAKCJI
O 91,67%?

Alpin Sport to wyłączny dystrybutor światowych marek odzieży i akcesoriów górskich. Prowadzi zarówno sklep internetowym, jak i kilka sklepów stacjonarnych, głównie w Zakopanem. Sprzedaje wysokiej jakości buty, plecaki, kurtki, spodnie, bluzy, namioty, śpiwory oraz mnóstwo akcesoriów górskich i biwakowych. Alpin Sport to jednak nie tylko produkty — to styl życia i społeczność, którą połączyła pasja do chodzenia po górach i uprawiania sportu. Zobacz, jak udało nam się zdobyć zaufanie tej grupy odbiorców i jakie działania pozwalają nam osiągać coraz wyższą pozycję na ogromnym rynku sklepów z odzieżą sportową.

WYZWANIA I CELE

EFEKT ODWRÓCONEGO ROPO

Efekt odwróconego ROPO (research offline, purchase online) to rodzaj zachowania konsumenta w kontekście jego decyzji o zakupie. Prawie połowa Polaków szuka produktów sportowych offline, po to by następnie dokonać zakupu online*. Naszym celem było zrobić wszystko, by trafili właśnie do sklepu Alpin Sport.

MODA NA SPORT

Moda na uprawianie sportu sprawiła, że sklepy sportowe wyrosły jak grzyby po deszczu. Obecność dużej konkurencji sklepów posiadających podobny asortyment oraz ich duże budżety reklamowe, były dla nas dużym wyzwaniem i wymagały zastosowania przemyślanej strategii działania.

Żyjemy w czasach, w których sztuczna inteligencja potrafi więcej niż my, ludzie. Naszym zadaniem jest dostarczanie odpowiednich informacji oraz maksymalnym monitoringu zdarzeń i celów na stronie. Odpowiednie testy, stała obserwacja wraz z optymalizacją poskutkowały świetnymi efektami.

*według raportu Gemius 2020 [ www.blog.arvato.pl/rynek-sport-i-outdoor-w-e-commerce ]

0,29 zł

średnia stawka CPC

3000%

zwrot z inwestycji

1,71%

współczynnik konwersji

Transakcje w sklepie — październik vs listopad

Transakcje w sklepie — listopad vs grudzień

Transakcje w sklepie — grudzień vs styczeń

Grudzień powinien być najlepszym miesiącem jeśli chodzi o zakupy, a tutaj miłe zaskoczenie. Styczeń okazał się jeszcze lepszy. Odpowiednie zastosowanie kampanii SMART PLA oraz tradycyjnych kampanii PLA wraz z strategią ROAS przyczyniło się do sporych wzrostów.

SOCIAL MEDIA

Komunikację na Facebooku oparliśmy na 3 filarach — inspirowaniu, dostarczaniu rozwiązań i aktywizacji fanów. W kampaniach Facebook Ads najskuteczniejsze okazały się kampanie katalogowe i… posty wizerunkowe z udziałem zwierząt górskich

Wzrost liczby polubień o 100% przez 2 lata

W celu zwiększenia sprzedaży za pomocą kanału Facebook stworzyliśmy kampanię dynamiczną wykorzystującą katalog produktów, targetując reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili stronę w przeszłości. W ciągu pół roku zwiększyliśmy ROAS z poziomu 31,73 do 78,34. Dzięki naszej optymalizacji koszt pozyskania zakupu przypisanego do Facebook Ads zmniejszył się z 12,50 PLN do 7,01 PLN. Średni ROAS dla tego okresu wyniósł 50,23.

50,23

średni ROAS

218

wygenerowanych zakupów w pół roku

7,01 ZŁ

za zakup po 6 miesiącach działań

SEO

Ruch organic od 1 stycznia 2020 do dziś to 55,64% całego ruchu!

Mimo faktu, że rok 2019 nie był rokiem pandemicznym, to globalnie w tym okresie zwiększyliśmy ruch z searcha o ponad 6%. Sam ruch z Google w tym okresie, w porównaniu do poprzedniego był o 13,74% większy.

Przyczyniła się do tego szczególnie końcówka roku 2020 i początek 2021. W tym okresie SEO sprzedało aż o 114,34% więcej niż w analogicznym okresie od 2019.

Widoczność w TOP 3

Widoczność w TOP 10

Widoczność w TOP 100

Liczba użytkowników w okresie od 2020 do 2021

Działania SEO obejmują systematyczne działania contentowe oraz linkbulding, dzięki któremu pozyskujemy często bezpośredni ruch z portali, w których publikujemy materiały. Skrupulatne działania powodują globalny wzrost serwisu — zarówno dla dla poszczególnych marek i produktów, jak i zapytań ogólnych. Nasz ostatni audyt zawiera szereg kolejnych zmian i usprawnień dla serwisu, które chcemy systematycznie wdrażać. Przełoży się to na większą widoczność i ruch w serwisie. W nadchodzących miesiącach skupiamy się szczególnie na marce OSPREY oraz na systematycznym zwiększaniu mocy marki na bazie wypracowanych już słów kluczowych.

MAVIKA

Branża e-commerce odznacza się dużą konkurencyjnością. Wyzwaniem dla nas było wyróżnienie się na tle innych sklepów, oferujących podobny asortyment. Jak to zrobiliśmy? Skupiliśmy się przede wszystkim na budowaniu zaangażowanej społeczności, poprzez sponsorowanie wydarzeń sportowych, tworzenie tematycznych postów rozrywkowych, konkursów i dzieleniu się inspiracjami oraz ciekawostkami ze świata gór. Dzięki atrakcyjnej treści oraz regularnym kampaniom reklamowym wzrasta nie tylko sprzedaż, ale również liczba stałych Klientów, obserwujących poczynania marki w sieci.

SANDRA KRÓL, SPECJALISTA DS. MARKETINGU I KOMUNIKACJI

CHCESZ POWIERZYĆ NAM MARKETING
W TWOJEJ FIRMIE?