5 zasad prowadzenia komunikacji z Klientem w social mediach - MAVIKA

5 zasad prowadzenia komunikacji z Klientem w social mediach

Każda marka, aby ulepszyć kontakt ze swoją grupą odbiorców, powinna istnieć w mediach społecznościowych – wiemy to nie od dziś. Stworzenie spójnej strategii reklamowej pozwala na dotarcie do większej liczby Klientów, co owocuje sukcesem firmy. Obsługa social mediów to łatwy, ale angażujący sposób na reklamowanie swoich produktów czy usług. Jak do takiego Klienta dotrzeć? Jaką komunikację dobrać?

Komunikacja z Klientem w social mediach jest bardzo ważna. Nie bez powodu są to media społecznościowe, czyli nastawione na relacje społeczne. Pierwotnym ich zastosowaniem była możliwość kontaktowania się z innymi ludźmi, niezależnie od ich położenia. Marka istniejąc w internecie, ma możliwość tworzenia zaangażowanej społeczności, a bezpośredni kontakt z odbiorcą pomaga przekazywać ważne wartości firmy. Social media są często pierwszym miejscem kontaktu, gdy potencjalny Klient potrzebuje pomocy. Należy stworzyć strategię komunikacji, która pozwoli lepiej formułować przekaz do odbiorcy. Obsługa mediów społecznościowych może wydawać się prosta, ale bez odpowiedniej komunikacji może okazać się klapą. Przedstawiamy 5 zasad prowadzenia komunikacji z Klientem w social mediach, które pomogą Ci usprawnić przekazywanie informacji.

1. Grupa odbiorców

Najważniejsze jest pytanie: do kogo kierujemy swój przekaz? Każda marka powinna mieć stworzoną personę swojego potencjalnego odbiorcy, dzięki której łatwiej będzie odpowiednio się do niego zwracać. Pomoże to lepiej dotrzeć do użytkownika, ale również nawiązać z nim relację. Zaanalizuj grupę docelową uwzględniając przy tym: płeć, wiek, zainteresowania, cechy, oczekiwania, a także szczegółowe informacje, takie jak miejsce zamieszkania i wykształcenie. Znajomość Klienta to wstęp do prowadzenia właściwych działań w social mediach. W utożsamieniu się z potrzebami Twojego potencjalnego Klienta może ułatwić Design Thinking lub inny typ kreatywnych warsztatów strategicznych.  

2. Spójność

Strategia komunikacji powinna być dopasowana do ogólnej strategii firmy. Powinniśmy określić markę i nadać jej ludzki charakter. Skupić się na tym jak postrzegają ją inni, jak chcemy, aby była postrzegana, co wyróżnia ją spośród innych i jakimi wartościami się kieruje. To wszystko pozwoli nam lepiej budować przekaz. Postaraj się znaleźć swój styl pisania i używać go podczas całej strategii. Odbieganie od tego może Klientów wprowadzić w błąd. Określ więc czy będziesz pisać w sposób poważny, czy może luźniejszy.

3. Reakcja

Komunikacja opiera się na dwóch stronach. Ważny jest nie tylko sam przekaz, ale również feedback. Jeśli więc widzisz, że twoi Klienci próbują się z Tobą skontaktować, reagują bądź komentują twoje posty –  daj im znać, że to czytasz. Oni chcą poczuć się ważni, dlatego daj im trochę swojej uwagi. Pozwoli to stworzyć pewnego rodzaju relację między Wami, która jest kluczem do dobrej komunikacji. Pamiętaj, że zadowolony Klient to taki, który dostanie szybką odpowiedź na nurtujące go pytanie.

4. Szacunek 

Pokaż, że Klient jest ważną dla Ciebie osobą. Zwracaj się do niego w sposób kulturalny, używając magicznych słów. Jeśli nie trafisz w jego oczekiwania – postaraj się ułożyć przekaz tak, aby mimo niezadowolenia wybrnąć z danej sytuacji pozytywnie. Przyznaj się do błędu, jeśli takowy popełniłeś i zaproponuj coś w zamian.

5. Przekazy audiowizualne

Pamiętaj, że komunikacja to nie tylko tekst. W dzisiejszej dobie internetu najbardziej angażujące treści to takie, w których jest obraz lub wideo. Najlepiej jeśli połączymy te trzy sposoby komunikacji razem. Jak zaprojektować grafikę, która zwróci uwagę, możecie przeczytać na naszym blogu. Pamiętajcie, że emotikony to również forma przekazu. Pomagają zobrazować samą treść, a przy tym sprawiają, że cały przekaz jest bardziej atrakcyjny. 

Obsługa social mediów pozornie może wydawać się łatwą rzeczą, ale źle dobrana komunikacja może przysporzyć więcej problemów niż zalet. Warto więc czasem przekazać ją w ręce profesjonalistów, którzy stworzą odpowiednią strategię i zajmą się dobrym wizerunkiem firmy. Jeśli chciałbyś się dowiedzieć jak najlepiej prowadzić taką strategię komunikacji to sprawdź naszą ofertę social media lub napisz do nas, chętnie doradzimy 😉

Najlepsze książki o social mediach

NASZ ZESPÓŁ

KATARZYNA PRAŻMOWSKA

CEO

PAULINA
KONIK

Account Manager

JAGODA
STEFEK

Senior Content Specialist

MARIANA POPILEVYCH

Frontend Developer / Junior SEO Specialist

SANDRA KRÓL

Content Specialist

MACIEJ BEDNARCZYK

Junior Content Specialist

KATARZYNA STAWIARSKA

Junior Content Specialist

MAGDALENA WRĘCZYCKA

Junior Account Manager

MAKSYMILIAN RICHTER

Graphic Designer

KAROLINA SZEJA

Office Manager

SZUKASZ PROFESJONALISTÓW
DO MARKETINGU TWOJEJ FIRMY?

ZGŁOŚ SIĘ DO NAS