MAVIKA

Marketing internetowy

5 pomysłów na relację na Instagramie

Nie od dziś wiadomo, że Instagram jest jedną z najbardziej angażujących społeczność aplikacją, a jej potencjał z powodzeniem wykorzystują małe i większe marki. Zebraliśmy 5 pomysłów, które sprawią, że Twoja relacja na Instagramie będzie ciekawsza, a jej zasięg zdecydowanie się zwiększy. Dowiedz się jak dodać relację na Instagramie tak, aby nie zniknęła w tłumie innych Stories.

Czym jest Instagram Story? 

To dostępna opcja na Instagramie do umieszczania krótkich video bądź zdjęć, które znikają po upływie 24 godzin. Narzędzie pozwala na bycie w stałym kontakcie z obserwatorami. Instagram oferuje funkcję Insta Story, dzięki której możesz dzielić się z nimi interesującymi treściami lub użyć ich do promowania nowych produktów czy samej marki. 

Postaw na kreatywność

Jeśli posiadasz konto na Instagramie, to zapewne Twoim głównym celem jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, która docelowo kupi Twoje produkty. Do tej pory dodawanie samych zdjęć wystarczyło, jednak dziś brak Insta Story zdecydowanie zmniejsza Twoje szanse na wyróżnienie się wśród innych kont. Dobre Insta Story to takie, które wzbudzi reakcje wśród obserwatorów. Musi się wyróżniać na tle kilkudziesięciu innych Stories oglądanych w ciągu dnia. Narzędziami, które mogą Ci w tym pomóc są quizy, ankiety czy Q&A, przez które odbiorca może poznać markę oraz wejść z nią w interakcję. Zastosowanie filtrów czy własnych formatów to także dobry pomysł. Pozwoli na rozpoznawalność i identyfikacje obserwatorów z marką. 

Używaj swojego szablonu

Estetyka i cykliczność w dodawaniu relacji jest tak samo ważna jak podczas dodawania zdjęć. Przygotuj więc szablony, które będą zgodne z designem Twojej marki — powinny zawierać odpowiednie kolory, elementy graficzne, czy logo. W czasie tworzenia szablonów warto zaprojektować więcej niż jeden. Ułatwisz obserwatorom wyłapanie treści, które są dla nich interesujące. Przykładowo mogą to być szablony o kulisach prac, nowych produktach, opiniach Klientów czy promocjach. Warto też wykorzystać opcję „dodaj do wyróżnionych”, gdzie możesz gromadzić najciekawsze na Instagramie. Relacje od tej pory będą zawsze dostępne dla fanów w wyróżnionych relacjach. Instagram będzie tym sposobem interesujący i bardziej uporządkowany.!

Zadawaj pytania i pozyskuj odpowiedzi

Jeśli chcesz poznać opinie Klientów na temat swojej marki czy produktów, zapoznaj się z funkcją Q&A. Możesz dzięki niej pozyskać odpowiedzi na pytania, które zawsze chciałeś poznać! Jest to świetna opcja, która zwiększa aktywność na profilu — followersi Instagrama bardzo chętnie odpowiadają na pytania, a Ty uzyskujesz informację zwrotną i cenną wiedzę, która pozwoli Ci na ulepszenie dotychczasowych działań. 

Przeprowadzaj ankiety

To kolejna funkcja, która pozwoli Ci dowiedzieć się co tak naprawdę myślą Twoi obserwatorzy. Za pomocą ankiety możesz sprawdzić, który oferowany przez Ciebie produkt lubią bardziej lub dać im możliwość realnego wpływu na działalność sklepu. Zadawaj pytania typu: Kiedy ma wyjść nowy produkt? Jakie opakowanie jest lepsze? Kiedy zorganizować promocję w sklepie? Twoi fani ucieszą się, że mają wpływ na to, co dzieje się w ich ulubionej firmie!

Wszyscy lubią sprawdzać wiedzę

Warto korzystać również z opcji quiz, która podobnie jak powyższe formaty angażuje obserwatorów. Quiz może posłużyć Ci do przeprowadzenia konkursu czy sprawdzenia wiedzy Klientów. Wykorzystuj go w ciekawy i zabawny sposób, a Twoi fani na pewno odwdzięczą się lajkami i sympatią do Twojej marki

Wyróżniaj się niekonwencjonalnym podejściem

Dla zwiększenia atrakcyjności Twojego profilu na Instagramie warto wyjść poza utarte ramy i wykorzystać potencjał swojej marki w kreatywny sposób. Stories może służyć Ci do pokazywania np. życia zza kulis Twojej firmy. Obserwatorzy bardzo lubią wiedzieć, jak wygląda praca ich ulubionych marek od zaplecza.

Stories to również możliwość do zbudowania więzi nie tylko z marką, ale z samymi ludźmi, którzy ją tworzą. Przedstaw się w kreatywny sposób — poleć ulubiony film w Waszym zespole, ukochany serial na Netflixie lub udostępniaj Waszą firmową playlistę. 

Dla podkreślenia wyjątkowości marki, możesz stworzyć autorski gif lub filtr na Stories — użytkownicy Instagrama chętnie wykorzystają taki pomysły na swoich relacjach, zwiększając tym samym Twój zasięg! Nie wiesz jak dodać GIF na Instagram? Skontaktuj się z nami — tworzymy i wdrażamy GIFy gotowe do użytku na Stories.

Dobrym pomysłem jest publikacja wspomnień — relacji, w których Twój profil został oznaczony, czy wykorzystanie funkcji odliczania np. do premiery nowego produktu. 

Chcesz promować stronę internetową? Nic prostszego! Wrzuć filmik nagranego ekranu pokazującego przeglądanie Twojego sklepu internetowego czy korzyści z wykorzystania zniżki! 

Przy okazji Świąt Bożego Narodzenia wykorzystaj pomysł z kalendarzem adwentowym i codziennie pokazuj jeden produkt ze sklepu. Dodając przycisk “kup teraz” skrócisz ścieżkę zakupową Klienta.

W relacjach na Instagramie ważne jest pokazanie swojej marki tak, aby została zapamiętana. Wykorzystuj do tego ciekawe rozwiązania, które podaliśmy wyżej i zaobserwuj jak zwiększa się aktywność na Twoim koncie. Pamiętaj, że aby to co robisz interesowało Twoich fanów, musisz sam być na bieżąco z nowinkami, które warto znać podczas kreowania stories. Niech kreatywność będzie z Tobą! Powodzenia!

Jeśli chciałbyś współpracować z nami w zakresie Social Media — skontaktuj się!

Przewiń do góry